Predmet: Primjedbe HDFT-a na Nacrt prijedloga Zakona o ljekarništvu
S nadnevkom 11. rujna 2009. primili smo iz HLJK Nacrt prijedloga Zakona o ljekarništvu koji je usvojen na sjednici Vijeća HLJK 20.travnja 2009.
Hrvatsko društvo farmaceutskih tehničara je pozivom Hrvatske ljekarničke komore bilo uključeno u izradu tog prijedloga, na način da smo 02. ožujka 2009. dostavili primjedbe izrađene na Sjednici svih tijela HDFT-a održanoj 28.veljače 2009.
Naše primjedbe su samo djelomično usvojene, a izostavljene su ključne točke koje trebaju riješiti status farmaceutskih tehničara.
Ovaj nacrt će rezultirati diskriminiranjem profesije farmaceutskog tehničara, bude li bez izmjena prihvaćen kao Zakon.
Smatramo da je protivno interesu ljekarničke djelatnosti, predlagati Zakon koji će pogodovati visokoj stručnoj spremi, a na štetu srednje stručne spreme i konačno na štetu krajnjeg korisnika usluge – pacijenta.
ARGUMENTI:
1. Budući je člancima 4.- 11. prijedloga, regulirana ljekarnička djelatnost, a farmaceutski tehničar je zdravstveni radnik, srednje stručne spreme, koji je sustavom klasičnog obrazovanja, nakon obavljenog pripravničkog staža i položenog stručnog ispita, osposobljen za rad u ljekarničkom timu i za samostalno obnašanje ljekarničke djelatnosti iz područja:
• vođenja drogerija ili specijaliziranih prodavaonica za promet na malo lijekovima i medicinskim proizvodima koji se izdaju bez liječničkog recepta za koje ministar zdravstva prilikom izdavanja odobrenja za stavljanje lijekova u promet odobri izdavanje izvan ljekarni
• opskrbe medicinskim proizvodima, pomoćnim sredstvima u liječenju i homeopatskim proizvodima
• opskrbe dječjom hranom i ostalim dijetetskim proizvodima
• opskrbe kozmetičkim i drugim zaštitnim sredstvima
• savjetovanju u svezi sa primjenom OTC lijekova, medicinskih proizvoda, pomoćnih sredstava i homeopatskih proizvoda uz obvezu permanentne edukacije
nedopustivo je reći u Čl.60 stavak 2 da tehničar može raditi samo uz prisustvo magistra farmacije.
Time se odriče bilo kakova kompetencija farmaceutskog tehničara, a već je 1963. godine – Zakonom utvrđena samostalnost u radu u okviru stručnog obrazovanja.
2. Kvaliteta ljekarničke usluge bit će dovedena na nižu razinu jer Čl.49. stavak 1. ne predviđa TIM: 1 magistar i 1tehničar za 40 satno tjedno radno vrijeme; a HZZO je do sada vrednovao upravo takav standard.
Bez tima u ljekarni ne može se govoriti o kvaliteti usluge, a ako tehničar nije potreban u ljekarni za 40 satno tjedno radno vrijeme gdje je onda njegovo radno mjesto?
2. Kvaliteta ljekarničke usluge bit će dovedena na nižu razinu jer Čl.49. stavak 1. ne predviđa TIM: 1 magistar i 1tehničar za 40 satno tjedno radno vrijeme; a HZZO je do sada vrednovao upravo takav standard.
Bez tima u ljekarni ne može se govoriti o kvaliteti usluge, a ako tehničar nije potreban u ljekarni za 40 satno tjedno radno vrijeme gdje je onda njegovo radno mjesto?
3. Ovim Zakonom će farmaceutski tehničari bili svrstani u regulirane profesije u zdravstvu, a istovremeno će zbog prije navedenih razloga ostali bez radnih mjesta i bez profesionalnog smisla.
Vjerujemo da je svim sudionicima izrade ovog Zakona krajnji cilj dobrobit čovjeka kao temeljne vrijednosti društva, stoga ovu predstavku dostavljamo i na dolje navedene adrese.
Ovako sročen dopis dostavljen je na sljedeće adrese :
– Hrvatskoj ljekarničkoj komori
– Ministarstvu zdravstva
– HZZO-u
– Saborskom odboru za zdravstvo
– Saborskom odboru za zakonodavstvo
– Saborskom odboru za socijalno partnerstvo
– Pismohrana
Nadamo se da će naše primjedbe biti usvojene, i uvrštene u predstojeći Zakon o ljekarništvu.